Leerbaas.app opvolger van de TNO-tool i-Self

Apeldoorn, 16 maart 2022

Foto: Leroy Filon (2021). © Future Life Research.

Leerbaas.app opvolger van de TNO-tool i-Self

Apeldoorn – Sinds november 2021 is Leerbaas.app de officiële opvolger van de TNO i-Self. Scholen gebruikten de i-Self tool bij het meten van 21ste-eeuwse vaardigheden. Future Life Research, het moederbedrijf van Leerbaas.app, heeft de officiële gebruikersrechten in licentie gekregen van TNO. Dezelfde wetenschappelijke basis, vormgegeven in een nieuw jasje. Om kennis te maken met Leerbaas.app kunnen geïnteresseerde deelnemen aan een gratis webinar op 31 maart of 6 april.

Leerbaas.app is een webapp voor het meten, bespreken en ontwikkelen van burgerschap en metacognitieve vaardigheden als zelfsturend leren en creatief vermogen. De innovatieve webapp is speciaal ontwikkeld voor 10- tot 18-jarigen en geschikt voor gebruik op de basisschool (bovenbouw) en voortgezet onderwijs of door huiswerk- en bijlesinstituten. Je kunt nu gratis kennismaken met de opvolger van de TNO i-Self tijdens het gratis webinar op donderdag 31 maart (15.30 uur) of woensdag 6 april (15.00 uur). Inschrijven kan op onze website.

Tijdens het webinar gaan we in op hoe Leerbaas.app steun biedt bij het omgaan met veranderingen. Onze maatschappij blijft zich in hoog tempo veranderen. Dit vraagt om mensen die zich makkelijk aan kunnen passen en die hun hele leven lang nieuwe dingen leren en hun bijdrage leveren aan de maatschappij. Op school kan daarvoor de basis worden gelegd door leerlingen te leren na te denken over hun eigen gedrag en eigen leerproces. Dit noemt men ook wel metacognitie, metacognitieve vaardigheden, executieve functies, of 21ste-eeuwse vaardigheden. Competenties die daarvoor nodig zijn, zijn zelfsturend leren (ook wel zelfregulerend leren genoemd), samenwerkend leren, motivatie en zelfvertrouwen, creatief vermogen, sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap.

Door wetenschappelijk ontwikkelde vragenlijsten over leren en burgerschap in te vullen, krijgen leerlingen meer zicht op wat zij zelf kunnen doen voor hun eigen toekomst en de maatschappij. Aan het einde van de vragenlijsten volgt feedback in duidelijke en begrijpelijke taal. Deze feedback kan dienen als basis voor ontwikkelgesprekken met de mentor. Aan de hand daarvan kunnen leerlingen kiezen aan welke competenties zij willen werken. Dit kunnen competenties zijn zoals zelfsturend leren, samenwerkend leren, motivatie en zelf vertrouwen, creatief vermogen, sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap.

Sinds november 2021 is Leerbaas.app de nieuwe opvolger van de TNO-tool i-Self. Scholen gebruikten de in 2009 ontwikkelde i-Self tool bij het meten van 21ste-eeuwse vaardigheden. De vragenlijsten Zelfsturend leren, Richting Ruimte Ruggensteun, Creatief vermogen, Creatieve Ruimte Richting Ruggensteun komen uit deze tool. Daarbij zijn enkele veranderingen doorgevoerd, zodat de innovatieve webapp helemaal van deze tijd is. Zo is Leerbaas.app bijvoorbeeld te gebruiken op desktop, tablet en mobiel. Daardoor is de app altijd en overal beschikbaar.

Schrijf je gratis in voor één van de webinars op 31 maart of 6 april op Leerbaas.app. Leerbaas.app is ook gratis uit te proberen met een demo-account. Daarmee kun je de inhoud van de vragenlijsten en de bijbehorende feedback bekijken door de ogen van de leerling. Het is ook mogelijk om door middel van een (online) demonstratie samen te bespreken wat Leerbaas.app voor een school kan betekenen. Neem daarvoor contact met ons op.

______________________________ einde persbericht______________________________

Contactgegevens

Dr. Nicolet Theunissen, Gedragswetenschapper & eigenaar Future Life Research BV, Leerbaas.app en MooierMens.app
Tel: +31 (0)6 50849654 | nicolet@iml-inside.nl

Beeldmateriaal

Het beeldmateriaal op deze pagina mag worden hergebruikt voor publiciteit over MooierMens.app, mits voorzien van bronvermelding. Voor ander gebruik kan toestemming worden gevraagd (zie contactgegevens).

NB: Klik op de foto voor het origineel

Foto: Leroy Filon (2021). © Future Life Research.

Logo Leerbaas.app, © Future Life Research 2021
Innovated with TNO logo met transparante achtergrond